Aby pracownik mógł się zalogować, konieczne jest dodanie go do systemu zgodnie z instrukcją zawartą w poradniku "Dodawanie nowego pracownika". Jednak aby korzystać z panelu, pracownik musi ustanowić hasło, tym samym aktywując swoje konto. Aktywacja konta może odbywać się na 3 sposoby
Po dodaniu pracownika pojawia się okno potwierdzające z kodem QR przypisanym do pracownika, wystarczy, aby pracownik go zeskanował, przy użyciu na przykład telefonu i zostanie przeniesiony do panelu, gdzie zostanie poproszony o podanie adresu email oraz hasła.
Po dodaniu pracownika zostanie wygenerowany również alfanumeryczny kod jednorazowego użytku. Pracownik może samodzielnie wejść na stronę panel qrest.pl i użyć przycisku "Mam kod". Zostanie wtedy poproszony o wprowadzenie adresu email oraz hasła, jeżeli adres email został podany podczas dodawania pracownika, to pole uzupełni się automatycznie po wprowadzeniu kodu.
Jeżeli podczas dodawania pracownika został wprowadzony prawidłowy adres email. Zostanie na niego przesłana instrukcja wraz z linkiem. Użycie linku przeniesie na tę samą stronę co w przypadku użycia kodu QR